7 vlastností, které mají zkušení forexový obchodníci

Březen 29, 2018 15:11

Všichni pořád dokola slýcháváme, jakými vlastnostmi by měl obchodník oplývat. Jsou to zkušenosti, disciplína a vytrvalost. Také vám to připadá jako klišé? Co ale opravdu dělá z obyčejného obchodníka úspěšného obchodníka? Pojďme se podívat na vlastnosti, které jsou mnohdy opomíjené.

V obchodování se úspěchem především myslí být v konzistentním nebo-li v neustále výnosu. Z pohledu méně obchodního se ale naskýtá úroveň jak štěstí,tak celkové kvality života. Proto úspěšného obchodníka na forexu budeme definovat jako někoho, kdo obchoduje ze správných důvodů a je schopen dosáhnout svých cílů prostřednictvím obchodování. Podívejme se na některé další klíčové vlastnosti, které mají úspěšní obchodníci na forexu společné.

1. Neprohrávají

Nikdy nikdo nemůže být 100% úspěšný. Existují však rozdíly mezi tím, jak ztrácí začátečník na forexovém trhu a jak ztrácí zkušený obchodník. Vše je to o myšlení.

Většina začátečníků považuje ztrátu za špatnou věc. Pro úspěšného obchodníka je to signál, že se stalo něco špatně a jak známe z našich životů, dělat věci špatně je prostě špatné.

Úspěšný obchodník to však nepovažuje za "katastrofu", není to ani trest, protože trh nemyslí, netrestá, takže brát si neúspěch osobně také nepřipadá v úvahu.

Mějte na mysli, že ztráta je zpětná vazba. Je to způsob, jakým trh odmítá nastavení obchodního systému nebo obchodní strategie.

Příliš často se také můžete setkat s tvrzením, že obchodní ztráty jsou jako náklady na podnikání. Ano, jsou nevyhnutelné, ale proč tolik negace? Zkuste si ztrátu osvětlit tak, že na ni budete pohlížet jako na podnikovou investici. Každá ztráta je investice do vašeho obchodního podnikání a nakonec vaše obchodní vzdělávání. Je to mnohem konstruktivnější způsob, jak utrácet své peníze.

"I obchod, který skončí jako ztráta, může být správným rozhodnutím."

2. Používají "price-action"

Snad každý úspěšný obchodník používá nějakým způsobem nebo formou "price action". Pro více informací o price action navštivte naše kurzy nebo se přihlašte na webinář.

"Obchodování na forexu bez použití nějaké formy Price action je jako snaha řídit auto s jedním zavřeným okem. Lze to, ale nedoporučuje se to."

3. Mají definované hranice

Mnohdy až příliš rozvíjené téma po internetu, že obchodník potřebuje rozvíjet svoje hranice a umět je definovat. A pokud se začtete hlouběji, některé názory jsou až alarmující a není divu, proč tolik obchodníků nikdy nedosáhne svých cílů a nestanou se úspěšnými.

Okrajem je myšlen "time-frame" jaký používáte, jakou formu "price-action" aplikujete, jaké identifikujete klíčové úrovně, poměr zisku a rizika atd. Dokonce hranice obchodníků zachází až do naší samotné psychologie - jak zvládáte ztráty nebo co uděláte, když vyhrajete. To všechno patří do našich obchodních hranic. Ačkoli existují desítky faktorů, které dokážou tvořit vaše hranice, nemusíte je všechny zvládnout najednou. Ani nemusíte zvládnout všechny. Je naprosto přirozené ovládat jednu sadu faktorů a pak se pomalu rozšiřovat na další.

"Pomocí pomalého a ustáleného přístupu si najdete správnou cestu."

4. Moc se nesnaží

Ale snažit se tvrdě bylo vždycky správně nebo?...

Ne. Týká se to mnoha oborů podnikání v životě, ale forex je výjimkou. Příliš tvrdé snažení bývá známkou toho, že je něco špatně a to potvrdí mnoho úspěšných obchodníků na forexu. Když začínáte s forexem, strávíte během víkendu nespočetně hodin nastavení. Skončíte tak, že když se v pondělí vrátíte na svůj obchod, běží pod úplně jiným nastavením, než bylo plánováno. Prostě se snažíte příliš tvrdě aby to fungovalo.

"Naučte se důvěřovat vaší intuici a zastavte pochybnosti."

5. Myslí v souvislosti ohrožení finančních prostředků

Nikdy nepotkáte úspěšného obchodníka, který by nevěděl, jak zacházet se svými penězi. Takzvaný "money management" je velmi jednoduchý koncept, který může mít obrovský dopad na vaši cestu k úspěchu. Možná byste se divili, kolik obchodníků nemá nejmenší tušení, s jakým rizikem jde do obchodu.Je to proto, že pro výpočet rizika používají libovolné procento, například jedno nebo dvě procento svého zůstatku obchodního účtu.

Pro člověka je mnohem jednodušší riskovat 2%, kde si moc nevybavuje tu reálnou emoční hodnotu avšak právě ta dělá peníze penězmi.2% z 100.000 CZKje2.000 CZK. V tomto ohledu jsou 2% a 2.000 korun v podstatě stejná částka. Nicméně budete překvapeni,pokud jde o způsob, jakým naše mysl vnímá tyto dvě čísla.Pokud si myslíte,že se jedná o procentní podíl,vymezujete tak své riziko, ale nepřijímáte. Jakmile převedete toto procento na částku v korunách, vaše mysl si dokáže představit, jak vypadá v reálném životě 2.000 korun.

"Pokud jde o plné přijetí rizika před otevřením obchodu, peníze jsou jediný způsob, jak přemýšlet."¨

6. Nepotřebují peníze

Prostě žádný úspěšný obchodník nepotřebuje hned dnes vyhrát, aby zítra zaplatil fakturu za telefon. Úspěšný obchodník se příliš nesnaží. Jestli budete ten typ obchodníka, co potřebuje peníze z obchodování k zaplacení účtů, budete cítit tlak vyhrávat. A když budete cítit tlak, budete se také více a více snažit, což může vést k obchodnímu kolapsu. Měli byste obchodovat pouze s penězi, o které můžete přijít.

"V obchodování nejsou záruky. Jedinou zárukou, kterou mohu podotknout bez stínu pochybností, je, že neexistuje žádný úspěšný obchodník na Forexu, který dnes obchoduje za peníze, které potřebuje zítra."

7. Vědí, kdy odejít

Je zde myšlena pauza od obchodování, a ne úplné opuštění od obchodování. Opravdu vášnivý zkušený obchodník ví, jak je někdy těžké se odrhnout od stále dynamického trhu, ale dá za pravdu, že vědět, kdy odejít je jedním z klíčových vlastností zkušeného obchodníka.

Po výhře se obchodníci cítí dobře a roste jim důvěra v jejich obchodní strategii. Dát si přestávku po výhře umožní, aby se vaše emoce usadily. Po výhře obchodníci pociťují vzrušení a pýchu a mají na to právo. Ale u úspěšných obchodníků není prostor na city jako je pýcha a hrdost.

Když dojde na ztráty, můžeme se setkat s častým plýtváním energie na kontrolování svého obchodního systému. Můžete se dostat do pasti, kdy se budete snažit přeladit své obchodní strategie na základě špatného obchodu, ale právě to vás může dostat ještě do hlubších ztrát.

"Pokud budete cítit po neúspěšném obchodu nutkání získat ztracené peníze co nejdříve zpět, vzdejte to, emoce vás dostaly".